Terma Dan Syarat Keahlian

Bahasa Malaysia   |   English

Terma dan Syarat Program Keahlian HeroMarket:

Terma dan Syarat

1.1) Program Keahlian 'HeroMarket' (Program) dan Aplikasi 'HeroMarket' (Aplikasi Mudah Alih) adalah milik My Hero Hypermarket Sdn Bhd (Syarikat) di mana penerimaan mana-mana individu ke dalam Program akan tertakluk kepada kelulusan Syarikat dan setelah diterima oleh Syarikat, penyertaan individu tersebut (Ahli) dalam Program akan tertakluk kepada terma dan syarat yang terkandung di sini. Program ini hanya diterima oleh HeroMarket yang terletak di Malaysia atau pedagang yang berdaktar dengan Syarikat.

1.2) Dengan menyertai Program Keahlian HeroMarket ini, Ahli dengan ini bersetuju dengan terma dan syarat Perjanjian ini serta Notis Privasi Syarikat yang disenaraikan di www.heromarket.com.my. Terma dan syarat ini termasuk tetapi tidak terhad kepada persetujuan peserta untuk pengumpulan, pemprosesan, penggunaan, dan pendedahan data peribadi ahli.

1.3) Syarikat berhak untuk membuat pindaan atau perubahan kepada terma dan syarat dari masa ke semasa.

1.4) Ahli dinasihatkan untuk semasa mengemas kini keahlian HeroMarket mereka untuk menikmati manfaat tambahan yang ditawarkan (seperti promosi, diskaun atau rebat). Maklumat tersebut boleh diperoleh melalui bahan bercetak dan platform atas talian. Ahli tidak boleh menuntut Syarikat bertanggungjawab sekiranya ahli gagal menikmati manfaat tambahan yang ditawarkan dalam tempoh yang ditetapkan.

Butiran Peribadi

2.1) Penyertaan dalam Program Keahlian HeroMarket terbuka kepada semua Warganegara (termasuk warganegara Malaysia dan bukan warganegara Malaysia) yang berumur 18 tahun ke atas dengan MyKad atau Pasport yang sah.

2.2) Dengan mendaftar Program Keahlian HeroMarket, Ahli mesti memastikan bahawa butiran peribadi mereka (iaitu nama dan tarikh lahir) dalam akaun Ahli HeroMarket adalah sama dengan buran peribadi yang dinyatakan pada passport atau MyKad. Syarikat berhak untuk menamatkan akaun Ahli jika syarikat mendapat sebarang maklumat yang tidak betul / tidak tepat yang diberikan oleh Ahli. Ahli boleh mengemas kini atau membetulkan data peribadi yang diberikan melalui Aplikasi Mudah Alih HeroMarket dari masa ke semasa.

2.3) Adalah tanggungjawab Ahli untuk memberitahu pengurusan HeroMarket mengenai sebarang perubahan butiran peribadi, kehilangan atau kerosakan kad.

2.4) Ahli bersetuju bahawa Data Peribadi boleh digunakan oleh Syarikat untuk tujuan di bawah:

• Untuk mengaitkan Kad dengan Ahli dan mengemas kini maklumat (jika diperlukan);
• Untuk memproses permohonan oleh Ahli untuk perkhidmatan berkaitan;
• Pengurusan, operasi, dan penyelenggaraan akaun Ahli, sistem termasuk audit dan melaksanakan hak Syarikat di bawah terma dan syarat;
• Merancang perkhidmatan baru atau memperbaiki perkhidmatan sedia ada yang disediakan oleh Syarikat, anak syarikat, sekutu, dan afiliasi kami;
• Komunikasi oleh Syarikat kepada Ahli;
• Penyiasatan aduan, transaksi yang disyaki mencurigakan dan penyelidikan untuk penambahbaikan perkhidmatan;
•  Pencegahan atau pengesanan jenayah atau penipuan;dan
• Pendedahan seperti yang digariskan oleh undang-undang, peraturan, pengawalan, kod atau garis panduan.

Yuran

3.1) Yuran Keahlian :

•  Yuran permohonan keahlian baru: RM10.00 perlu dibayar di mana-mana Kaunter Khidmat Pelanggan.

3.2) Yuran Pembaharuan Tahunan :

•  Secara automatik tolak 1,000 mata dari akaun ahli setiap kali ia mempunyai lebih daripada 1,000 mata untuk pembaharuan sehingga akaun tersebut tidak mempunyai mata yang mencukupi;
or
•  Bayar RM 10.00 di mana-mana Kaunter Khidmat Pelanggan.

3.3) Yuran sebanyak RM10.00 akan dikenakan kepada pemegang kad utama atau yuran sebanyak RM5.00 akan dikenakan kepada kad tambahan untuk pelangganan kad fizikal yang hilang atau rosak dan ini tidak akan terpakai pada e-kad.

Jenis-Jenis Kad

4.1) Jenis-Jenis Kad Ahli yang Tersedia:

• Kad Fizikal
• E-Kad

4.2) Ahli berhak untuk memilih sama ada mereka lebih suka kad fizikal, e-kad, atau kedua-dua pilihan.

Jenis-Jenis Keahlian

5.1) Jenis-Jenis Keahlian yang Tersedia:

• Keahlian Aktif
Seorang ahli yang mempunyai langganan sah (maksudnya yuran keahlian di atas telah dibayar atau diperbaharui melalui pengurangan dari mata ganjaran). Hanya ahli yang mempunyai langganan sah layak menerima mata ganjaran.
• Keahlian Tidak Aktif
Ahli yang telah melanggan Program Keahlian HeroMarket sebelum ini tetapi langganan sah mereka telah tamat atau ahli baru yang melanggan kepada program baru ini tetapi langganan sah mereka telah tamat tidak layak menerima mata ganjaran. Walaubagaimanapun, mereka akan kekal sebagai ahli dan dapat menikmati manfaat lain yang diberikan kepada semua Keahlian Tidak Aktif. Kecuali dinyatakan sebaliknya, "Ahli" merujuk kepada kedua-dua Keahlian Aktif dan Tidak Aktif.

5.2) Ahli (termasuk Ahli Aktif dan Tidak Aktif) dianggap telah melanggan senarai mel-mel pemasaran setelah mendaftar sebagai 'Ahli' dalam Aplikasi dan Syarikat akan menghantar atau memberi maklumat pemasaran dan kemas kini yang berkaitan ("Surat Khabar") melalui paparan nofikasi, SMS, mel elektronik (e-DM), dan/atau mel terus (DM).

5.3) Ahli Aktif dikehendaki untuk menunjukkan Kad Ahli Fizikal HeroMarket atau E-Kad kepada juruwang sebelum setiap urusniaga. Kegagalan untuk berbuat demikian akan menyebabkan tiada mata ganjaran diberikan untuk pembelian tersebut.

Pembaharuan

6.1) Langganan Keahlian Aktif sah selama satu tahun dari tarikh pendaftaran. Selepas tarikh luput, terdapat tempoh tangguh satu bulan (1) untuk pembaharuan. Jika keahlian tidak diperbaharui semasa tempoh tangguh, keahlian akan ditukar kepada status Tidak Aktif (Sila rujuk kepada klausa 6.3).

6.2) Ahli boleh memperbaharui langganan Keahlian Aktif dengan mengurangkan mata dari akaun mereka atau dengan membayar yuran pembaharuan di Kaunter Khidmat Pelanggan. Secara automatik, sistem akan menolak 1,000 mata untuk pembaharuan tersebut. Jika tidak mempunyai mata yang cukup dalam akaun ahli, ahli perlu memperbaharui Keahlian Aktif dengan membayar yuran pembaharuan tahunan sebanyak RM10 di Kaunter Khidmat Pelanggan. Setelah pembaharuan berjaya, keahlian akan kekal sebagai Keahlian Aktif, dan tarikh pembaharuan akan dikemaskini sewajarnya.

6.3) Jika proses pembaharuan tidak dilakukan dalam tempoh yang ditetapkan, keahlian akan ditukar kepada status Keahlian Tidak Aktif. Dalam kejadian penukaran kepada status Tidak Aktif, semua mata ganjaran yang belum ditebus dalam akaun ahli akan dihapuskan.

6.4) Ahli Tidak Aktif boleh mengaktifkan semula keahlian mereka di mana-mana Kaunter Khidmat Pelanggan. Walau bagaimanapun, semua mata ganjaran yang dihapuskan tidak akan dikembalikan semula.

Mata Ganjaran

7.1) Mata ganjaran yang diperoleh daripada pembelian yang dibuat oleh pemegang kad tambahan akan ditambahkan ke akaun pemegang kad utama, dengan syarat pemegang kad utama mempunyai langganan yang sah.

7.2) Setiap transaksi bernilai RM2.00 (tidak termasuk cukai) akan diberi satu (1) mata ganjaran. Ahli Aktif mesti membelanjakan minimum RM2.00 dan ke atas dalam pembelian yang layak untuk mendapatkan satu mata ganjaran.

7.3) Setelah akaun keahlian dikreditkan dengan mata ganjaran yang sepadan dengan pembelian yang layak, satu resit transaksi yang disediakan oleh juruwang di kaunter pembayaran akan diberikan kepada Ahli Aktif. Resit transaksi tersebut akan menjadi rekod muktamad pembelian yang layak yang dibuat untuk pengumpulan mata ganjaran dan jumlah mata ganjaran yang terkumpul akan dipaparkan dalam akaun keahlian dalam masa 24 jam.

7.4) Ahli boleh menyemak baki / mata ganjaran yang tersedia pada resit yang dikeluarkan selepas membuat pembelian di kedai. Ahli boleh menyemak mata ganjaran sehingga 6 bulan transaksi yang tersedia di Aplikasi Mudah Alih HeroMarket.

7.5) Pembelian barangan berikut tidak layak untuk pemberian mata ganjaran:

• Barang kawalan kerajaan (tepung, gula, beras, minyak, dan sebagainya)
• Perkhidmatan ePay, iaitu pengisian semula telefon bimbit, pengisian semula IDD, pengisian semula permainan dalam talian, pengisian semula e-wallet, pengisian semula Touch 'n Go, muat naik ePay, pembayaran bil utiliti, pembayaran kepada pihak berkuasa, dan lain-lain.
• Pembelian yang dibuat dari kedai-kedai penyewa
• Pembelian baucar hadiah/tunai atau mana-mana item yang dipilih seperti yang ditentukan oleh kedai-kedai yang mengambil bahagian.
• Pembelian rokok, minuman keras, wain, dan bir.
• Caj Penghantaran, Caj Perkhidmatan & Perbaikan.
• Pesanan dalam talian menggunakan platform pihak ketiga termasuk tetapi tidak terhad kepada aplikasi dan laman web (Grab, Foodpanda, dan lain-lain).

7.6) Mata ganjaran yang diberikan dan dikreditkan ke Akaun Ahli tidak boleh dipindahkan atau dialihkan ke Akaun Ahli lain atau mana-mana Akaun Ahli lain yang dikeluarkan oleh atau bagi pihak Syarikat, atau digabungkan atau dijumlahkan dengan Mata Ganjaran dari Kad atau kad tersebut atau sebaliknya diperlakukan kecuali dengan mengikut Perjanjian ini. Mata ganjaran tidak mempunyai nilai tunai atau monetari.

7.7) Mata ganjaran yang terkumpul akan luput selepas 1 Tahun dari bulan di mana mata ganjaran tersebut diberikan. Semua mata ganjaran akan dihapuskan dan dikeluarkan dari Akaun Ahli Aktif pada tarikh 1 bulan berikutnya selepas 1 tahun tersebut.

Sebagai contoh,

 

Penebusan

8.1) Semua baucar penebusan ahli mempunyai tempoh sah laku dan tarikh luput yang jelas dinyatakan pada Baucar. Selepas luput, Baucar Penebusan ahli tidak boleh digunakan atau dikeluarkan semula. Terma dan syarat tambahan boleh didapati pada Baucar atau dalam Aplikasi Mudah Alih atau laman web Syarikat atau mana-mana platform media sosialnya yang dianggap sesuai oleh Syarikat.

8.2) Ahli boleh merujuk kepada katalog ganjaran yang terdapat dalam Aplikasi Mudah Alih HeroMarket atau di cawangan yang mengambil bahagian untuk penebusan, yang hanya bertujuan sebagai maklumat dan ilustrasi sahaja dan tidak boleh dianggap sebagai perwakilan atau jaminan mengenai ketersediaannya.

8.3) Syarikat tidak memberikan sebarang perwakilan atau jaminan berkenaan dengan mana-mana produk dan / atau perkhidmatan yang terdapat dalam katalog ganjaran. Jika ganjaran tersebut dilindungi di bawah sebarang jaminan pengeluar, sebarang perkaian atau tuntutan hendaklah dirujuk terus kepada pengeluar yang berkenaan.

8.4) Untuk Ganjaran yang perlu ditebus dari peniaga atau pembekal Ganjaran yang dilantik oleh Syarikat dari masa ke semasa, Ahli perlu menunjukkan Kad Keahlian HeroMarket Aktif dan Kad Pengenalan Kebangsaan Malaysia (NRIC) atau Pasport untuk tujuan penebusan Ganjaran bagi pengesahan. Ini hanya terpakai kepada pemegang kad utama sahaja.

8.5) Ahli yang telah menebus mata ganjaran mereka untuk sebarang ganjaran HeroMarket, contohnya produk atau perkhidmatan peniaga, tidak layak untuk pengembalian atau pembatalan daripada Syarikat.

8.6) Ahli bertanggungjawab untuk memeriksa dengan segera setelah menerima, Barangan Ganjaran untuk sebarang kecacatan atau kerosakan, sama ada pada pembungkusannya atau sebaliknya, dan untuk mengesahkan kandungan Barangan Ganjaran tersebut. Sekiranya Barangan Ganjaran atau pembungkusannya didapati rosak atau cacat atau kandungannya tidak lengkap / rosak, barangan yang ditebus hendaklah segera dikembalikan ke Kaunter Khidmat Pelanggan yang terletak di cawangan yang bersesuaian di mana ahli asalnya menebus ganjaran tersebut.

8.7) Syarikat berhak untuk menolak sebarang permintaan untuk penggantian Barangan Ganjaran yang rosak atau cacat sekiranya Ahli gagal mengembalikan item yang sama dengan cara dan dalam tempoh yang dinyatakan di atas.

8.8) Semua Barangan Ganjaran tertakluk kepada ketersediaan semasa tempoh penebusan dan Syarikat berhak untuk menukar barangan ganjaran dari masa ke semasa.

8.9) Jika pada bila-bila masa, Syarikat menentukan atas budi bicaranya sendiri bahawa terdapat sebarang penyalahgunaan, manipulasi, atau penipuan berkenaan dengan tuntutan Ganjaran atau Mata Ganjaran di bawah Program atau penebusan Ganjaran, Syarikat berhak atas budi bicaranya sendiri untuk serta-merta menangguhkan atau membatalkan penyertaan Ahli dalam Program termasuk pembatalan keahlian dan rampasan atau pencabutan Mata Ganjaran atau pemulangan Ganjaran yang telah ditebus (atau pampasan yang munasabah atasnya) tanpa notis kepada Ahli.

Penamatan

9.1) Ahli boleh menamatkan keahliannya pada bila-bila masa dengan memberikan notis secara bertulis kepada Syarikat. Walau bagaimanapun, tidak akan ada pengembalian (atau pemindahan) mata yang dikumpulkan dalam apa jua bentuk untuk penamatan keahlian.

Penafian

10.1) Syarikat tidak akan bertanggungjawab atas sebarang kerugian atau kerosakan yang ditanggung akibat kehilangan atau tuntutan yang tidak sah oleh pihak lain terhadap mana-mana Mata atau kerugian atau kerosakan yang dialami akibat sebarang kecacatan atau kesilapan dalam mana-mana mesin atau ketidakupayaan untuk mendapatkan sebarang maklumat atau data dari sistem komputer. Dalam sebarang kejadian, ahli bersetuju bahawa liabili keseluruhan dan agregat Syarikat termasuk dan tidak terhad kepada sebarang tuntutan yang timbul daripada atau berhubungan dengan terma dan syarat ini, untuk pelanggaran tugas statutori atau sebarang bentuk kerugian atau kerosakan yang secara langsung timbul kepada Syarikat, tuntutan tersebut tidak akan melebihi jumlah mana-mana baki tidak tamat tempoh Mata Ahli pada masa tuntutan atau jumlah maksimum RM3,000.00, mana yang lebih rendah.

10.2) Syarikat tidak akan bertanggungjawab atas sebarang kesilapan, kelewatan, kerugian atau kerosakan, yang mungkin secara langsung atau tidak langsung disebabkan oleh kerosakan, kegagalan mesin atau pemproses; atau pertikaian industri, perang, tindakan Tuhan, kegagalan sistem dan apa-apa yang di luar kawalan Syarikat.

10.3) Syarikat tidak akan bertanggungjawab atas sebarang kerugian atau kerosakan yang dialami oleh Ahli disebabkan oleh sebab-sebab berikut:

• sebarang kegagalan oleh pembekal Ganjaran untuk mematuhi terma dan syarat yang telah dipersetujui untuk menyediakan Ganjaran tersebut;
• sebarang kenyataan, komunikasi atau implikasi yang timbul daripada sebarang pembatalan, penangguhan atau sekatan penggunaan Kad;
• dan sebarang kegagalan atau kelalaian untuk memberitahu Ahli tentang sebarang perubahan dalam terma dan syarat Perjanjian ini, Panduan Ganjaran, syarikat-syarikat yang mengambil bahagian, Pembelian Layak, dan Mata Ganjaran yang diberikan untuk Pembelian Layak

10.4) Ahli dikehendaki menghubungi Hotline HeroMarket di +6012-243 1344 sekiranya terdapat sebarang pertanyaan atau menghantar emel kepada feedback@heromarket.com.my sekiranya terdapat sebarang pertanyaan

10.5) Semua terma dan syarat akan merujuk kepada versi bahasa Inggeris